Berlin 2023

Bardzo intensywna, ale też niesamowicie udana wycieczka

Poniedziałek 👉🏼 dzień pierwszy‼️

Podróż minęła nam tak szybko, że nawet nie zorientowaliśmy się kiedy przekroczyliśmy granicę.
Za nami pierwsze, bardzo intensywne popołudnie na Berlińskich ulicach.
Razem z naszym przewodnikiem, panem Tomkiem odwiedziliśmy już wiele flagowych miejsc. Zaczęliśmy od siedziby niemieckiego parlamentu Reichstag oraz Bramy Brandenburskiej. W drodze na Potsdamer Platz zatrzymaliśmy się przy Pomniku Pomordowanych Żydów, a także przy siedzibie Adolfa Hitlera, miejscu, w którym spędził swoje ostatnie chwile.
Korzystając ze swoich świetnych umiejętności językowych uczniowie kupili kolację a chętni nawet pyszne lody na deser.
W drodze powrotnej do hotelu poznaliśmy krótką historię Muru Berlińskiego i mieliśmy okazję stanąć po obydwu jego stronach.
Klasa 8 jest zachwycona miastem i różnorodnością kulturową jaką oferuje a także możliwością swobodnego porozumiewania się tu w języku angielskim z tak wieloma osobami.

Dzień drugi 👉🏼 wtorek 🤩

Za nami niesamowicie intensywny dzień. Zegarki pokazały ponad 20 000 kroków i aż 12 km‼️
Zaczęliśmy zaraz po śniadaniu. Ruszyliśmy z naszym przewodnikiem wzdłuż rzeki. Zobaczyliśmy piękny, nowoczesny Berlin, ale także wiele miejsc, które upamiętniają trudne dla tego kraju wydarzenia historyczne m. in. miejsce, w którym rzeka była granicą pomiędzy NRD i RFN i w którym wielu młodych ludzi zginęło próbując przepłynąć na zachodnią stronę. Kolejno udaliśmy się na Friedrich Strasse, gdzie znajduje się pomnik Żydowskich Dzieci o nazwie ‚Pociągi do życia, pociągi na śmierć’, symbolizujący tych, których udało się uratować właśnie na stacji przy tej ulicy.
Pozostając przy tematach historycznych dotarliśmy do Checkpoint Charlie a następnie po przejażdżce berlińskim metrem wysiedliśmy na pięknej, nowej stacji Museum Island.
Po wyjściu z metra znaleźliśmy się na Wyspie Muzeów, którą można by zwiedzać kilka dni. Nam udało się dowiedzieć wielu ciekawostek o kulturze greckiej i rzymskiej w The Old Museum.
Po obiedzie w pobliskiej restauracji przeszliśmy pod berliński ratusz i wieżę telewizyjną a następnie na Alexander Platz, gdzie uczniowie spędzili czas poznając uroki tego miejsca oraz liczne sklepy.
Na drogę powrotną wybraliśmy jedną z najbardziej popularnych i bogatych w piękną architekturę ulic. Dzięki temu zobaczyliśmy Uniwersytet Berliński oraz budynek biblioteki a na koniec dotarliśmy pod Bramę Brandenburską.
Można powiedzieć, że przeszliśmy już Berlin wzdłuż i wszerz i poczuliśmy się jak jego mieszkańcy. Całodzienny spacer pomógł nam poszerzyć naszą wiedzę na temat architektury, kultury oraz historii Niemiec, kraju, który miał i ma ogromny wpływ na całą Europę.

Dzień trzeci 👉🏼 środa‼️

Cóż to był za dzień! Klimat lasu deszczowego, piękne egzotyczne rośliny, flamingi, plaża i relaks to słowa, które idealnie opisują dzisiejsze przygody. 🥳
Po dwóch bardzo intensywnych dniach, uczniowie mieli okazję odpocząć i skorzystać z wielu atrakcji jakie oferuje The Tropical Island, tropikalny park rozrywki. Baterie naładowane, zebraliśmy energię na ostatnie dwa dni w Berlinie, chociaż bawiąc się tak dobrze perspektywa powrotu wcale nam się nie podoba 😊

Dzień czwarty 👉🏼 czwartek 🥳

Cóż by to była za wycieczka bez wizyty w sklepach z pamiątkami? 😎 Daliśmy się porwać zakupowemu szaleństwu zarówno w uroczych sklepikach z pamiątkami przy Brandenburger Tor jak też w największym centrum handlowym w Berlinie ‚The Mall of Berlin’. Imponujący jest fakt, że wszędzie i ze wszystkimi można porozumieć się w języku angielskim!
Po krótkim odpoczynku w hotelu udaliśmy się na słynny ‚The Blue Men Show’, który można zobaczyć tylko w kilku miastach na całym świecie! Wrażenia niesamowite! 🥰 Był to wyjątkowy performance, w który angażowana była również publiczność. Na scenę zaproszona została także Miss Meggie(❗️), która wystąpiła z grupą w jednej części ich show i pięknie reprezentowała Edukację Społeczną. 👏🏼💃🏻 Dostała przy tym aplauz naszych uczniów, którzy bawili się świetnie i zdecydowanie wyróżniali się z tłumu. Ogromne balony, konfetti i muzyka pod koniec występu sprawiły, że do hotelu wróciliśmy w cudownych nastrojach, śpiewając i tańcząc do znanych przebojów anglojęzycznych.
Wróciliśmy około północy, więc bal ósmoklasisty zaliczony! 🥳🎉

Dzień piąty 🥳

Po śniadaniu i wymeldowaniu z hotelu wyruszyliśmy do Berlińskiego Zoo. 🐼 Trasa prowadziła przez słynny Tiergarten, park porównywany do nowojorskiego Central Park. Po wizycie w zoo zjedliśmy obiad i o 17.52 wsiedliśmy do pociągu, aby udać się w drogę powrotną do Warszawy. 🚈
Podsumowując, była to bardzo intensywna, ale też niesamowicie udana wycieczka. 🥳 Oprócz świetnej zabawy w swoim gronie uczniowie mieli okazję poznać niemiecką kulturę i historię a także odwiedzić wiele wspaniałych miejsc. Podróżowanie zawsze poszerza horyzonty i tak też było w tym przypadku.