PRAGA

ZIELONA SZKOŁA klasy 8!

Dzień 1 & 2

Ileż się dzieje! 😎
Nasz pobyt w Pradze zaczęliśmy w poniedziałek wystrojeni w eleganckie stroje, ponieważ pierwszą czekającą tu na nas atrakcją był balet ‚The Swan Lake’ 🦢🩰napisany przez wybitnego rosyjskiego kompozytora Piotra Czajkowskiego. 🎼🎶
Po zasłużonym odpoczynku i wspólnym śniadaniu wybraliśmy się do obserwatorium znajdującego się na szczycie wieży telewizyjnej (93 m) o bardzo nietuzinkowym kształcie. Przy dobrej pogodzie widoczność sięga nawet 100 km! Uczniów najbardziej zaciekawili jednak wspinający się po wieży kosmici👽
Kolejnym przystankiem była dla nas popularna ściana pokoju John’a Lennon’a. 🎨☮️ Uczniowie byli dobrze przygotowani, mieli ze sobą markery świetnie nadające się do zapisania swoich myśli. Ściana okazała się też idealnym miejscem do zrobienia kreatywnych zdjęć. 📷
Aby poznać nieco historii miasta spotkaliśmy się z naszym przewodnikiem, który opowiedział nam ciekawostki związane z Pałacem Królewskim na Hradczanach. 🏰Dowiedzieliśmy się, że jest on wpisany do Księgi Rekordów Guinnessa jako największy pod względem zajmowanej powierzchni zamek na świecie‼️ Również znajdująca się tuż przy zamku gotycka katedra i wszystkie jej detale architektoniczne zrobiły na nas ogromne wrażenie.
Warto też zaznaczyć, że budowle te znajdują się na wzgórzu, z którego rozpościerają się przepiękne widoki na jednolitą architekturę czeskiej stolicy. 🌇  Niemalże na każdym kroku można tu znaleźć idealne miejsce na zdjęcie z panoramą miasta.
Kolejną atrakcją był barokowy Ogród Wallensteina, w którym podziwiać można pawie, sowy oraz różne gatunki ryb, zaskakujące rozmiarami. Jedną z większych atrakcji ogrodu jest sztuczna wapienna jaskinia. Wśród jej wapiennych nacieków dostrzec można twarze ludzi, zwierząt i innych istot.
Zanim zakończyliśmy nasz spacer na słynnym kamiennym Moście Karola, znaleźliśmy w parku przy rzece figury kosmitów, podobnych do tych, którzy wspinają się po wieży telewizyjnej.
Kolację zjedliśmy w tradycyjnej czeskiej restauracji a na deser wybraliśmy słodkie kołacze z lodami. 🍦🍓
To jeszcze nie koniec! Mimo wydeptanych 22 tysięcy kroków zorganizowaliśmy Pyjama Party 🥳🪩🎈

Dzień 3

Czas upływa zdecydowanie za szybko! ⏳
Po pysznych tostach zjedzonych na śniadanie wyruszyliśmy w miasto, aby dziś podziwiać je z nieco innej perspektywy. ⛴️⚓️ Podczas godzinnego rejsu po Wełtawie przepłynęliśmy pod wieloma praskimi mostami, w tym m.in. pod Mostem Karola, po którym spacerowaliśmy wczoraj.
Następnie, nasz przewodnik zabrał nas pod ogromny gmach Muzeum Narodowego i pomnik Wacława, znajdujące się w dzielnicy Nowe Miasto. Spacerując tamtejszymi ulicami dotarliśmy do słynnej, ruchomej głowy Franza Kafki. Zobaczyliśmy też pierwszy budynek praskiego uniwersytetu oraz teatr, w którym tworzył Mozart. Dotarliśmy również na rynek Starego Miasta, gdzie usłyszeliśmy historię zegara astronomicznego, 🕰️ jednej z głównych atrakcji czeskiej stolicy. Ostatnim punktem naszego zwiedzania była dzielnica żydowska i jej synagogi.
Po zwiedzaniu przyjechaliśmy do znajdującego się niedaleko naszego noclegu centrum handlowego mieszczącego się w pięknym budynku idealnie wpasowującym się w architekturę miasta. Zjedliśmy tu obiad. Wybór restauracji w food court był ogromny, więc każdy mógł wybrać na co tylko miał ochotę. 🍔🍗🥔🥗🥘🍛🍜🍝🍟
Po poobiedniej sieście udaliśmy się na przedstawienie, które okazało się strzałem w dziesiątkę! Było zabawnie a momentami niesamowicie zaskakująco. Uczniowie byli zachwyceni ogromnymi pająkami wspinającym się po ich siedzeniach🕷️😁
Na kolację mogliśmy wybrać pomiędzy dwoma rodzajami makaronu, tortellini lub carbonarą. Dopełnieniem była sałatka. Wieczór uczniowie spędzili w salonie przy różnych grach i zabawach aż do północy, co stało się tu naszą tradycją. Patrząc na nich, jesteśmy przekonane, że te przyjaźnie przetrwają lata!

Dzień 4 👉🏼 PRZEDOSTATNI

To już przedostatni dzień w Pradze! 😱
Po dwóch intensywnych dniach zwiedzania, 🚶‍♀️🚶‍♂️ uczniowie mieli trochę wolnego czasu na szukanie skarbów w praskich sklepikach z pamiątkami. Zanim się to jednak stało, zjedliśmy śniadanie a następnie pojechaliśmy do muzeum figur woskowych Madame Tussaud’s. Oprócz możliwości zrobienia zdjęć z gwiazdami filmu, 🎬 muzyki 🎤 czy ważnymi postaciami w historii Czech, 🤴 uczniowie zagrali w ‚boksera’ i wspięli się na praski zegar astronomiczny.
Kolejnym przystankiem była najgłębsza w Europie stacja metra, która znajduje się aż 53 m pod powierzchnią a wyjazd na górę zajął nam prawie dwie i pół minuty! 🚇Ⓜ️ Po krótkiej przejażdżce tramwajem po wąskich ulicach miasta dotarliśmy pod Tańczący Dom zaskakujący swoją architekturą. 🏙️
Obiad zjedliśmy w czeskiej restauracji, której potrawy bardzo przypominały te nasze, polskie i domowe.
W końcu przyszedł czas na zakup pamiątek i czas wolny. Niektórym udało się odnaleźć znany w Pradze sklep z zabawkami, który oferuje także mnóstwo dodatkowych atrakcji takich jak Laser Tag czy Mirror Maze. 🛝🎠🔫
Wczorajszy dzień zakończyliśmy pyszną kolacją i wieczornym spacerem. Praga wieczorową porą jest jeszcze piękniejsza! 🌃
Światła ulicznych latarni, zapach kwitnących drzew lipy i rozbrzmiewająca z naszego głośnika muzyka 🎶sprawiły, że nawet przechodzący obok nas turyści dołączali do naszej śpiewająco- tańczącej grupki. 💃🏻🕺🏻

Language Department

dzień 1&2

dzień 3

dzień 4