Kocham szkołę i lubię się w niej uczyć
MISJA I PROGRAM
Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa w Łomiankach wspiera uczenie się i odkrywanie talentów jej wychowanków. Społeczeństwo szkolne zaangażowane jest w przygotowanie uczniów do osiągania indywidualnych celów oraz zbiorowego rozwoju. Jednym z nich jest dwujęzyczność, którą traktujemy jako przepustkę do dalszej nauki i narzędzie do rozwoju bez granic. Fundamentami naszych działań są wartości wzajemnego szacunku, zaufania, konstruktywnego myślenia, kreatywności, komunikacji, tolerancji, odpowiedzialności i uczciwości.
PROFIL UCZNIA
DOCIEKLIWY
Rozwija swoją naturalną ciekawość świata. Przyswaja umiejętności potrzebne do przeprowadzania ankiet i badań oraz wykazuje niezależność w procesie nauczania. Aktywnie czerpie radość ze zdobywania wiedzy.
WNIKLIWY
Odkrywa pojęcia, idee i sprawy o lokalnej oraz globalnej wadze. Tym sposobem zdobywa głębię wiedzy i rozwija zdolność zrozumienia w zakresie różnych dziedzin nauki.
MYŚLĄCY
Podejmuje inicjatywę w stosowaniu umiejętności krytycznego i kreatywnego myślenia w celu rozpoznania i dobrania podejścia do złożonych problemów oraz podejmuje rozsądne i etyczne decyzje.
KOMUNIKATYWNY
Rozumie i wyraża idee oraz informacje w zdecydowany, kreatywny sposób, w więcej niż jednym języku i za pomocą wielu modeli komunikacji. Skutecznie i chętnie współpracuje z innymi.
OTWARTY
Rozumie i docenia własną kulturę oraz historię, jest otwarty na perspektywy, wartości i tradycje innych osób i społeczeństw. Jest przyzwyczajony do szukania i oceniania różnych punktów widzenia i chętnie wyciąga wnioski z doświadczeń.
PRAWY
Postępuje uczciwie i szczerze, z poczuciem sprawiedliwości i szacunku dla godności jednostek i grup społecznych. Bierze odpowiedzialność za swoje czyny oraz wynikające z nich konsekwencje.
ODDANY
Okazuje empatię, współczucie i respektuje potrzeby oraz uczucia innych. Czuje się zobowiązany pomagać i podejmują kroki, aby wpłynąć pozytywnie na życie innych i na środowisko.
RYZYKUJĄCY
Podchodzi do nieznanych sytuacji i niewiadomych z odwagą ale z przezornością, zachowując przy tym ducha niezależności podczas odkrywania nowych ról, idei i strategii działania. Odważnie i elokwentnie broni swoich racji.
ZRÓWNOWAŻONY
Rozumie jak ważne jest intelektualne, fizyczne i emocjonalne zbalansowanie, aby osiągnąć dobre samopoczucie swoje i innych.
REFLEKSYJNY
Potrafi mądrze rozważyć proces uczenia się i zdobywania doświadczeń. Jest w stanie oszacować zarówno swoje mocne strony jak i ograniczenia.